Nousuvahti®-verkkokaupan ja -palvelun käyttöehdot

Verkkokaupan käyttöehdot

Versio 2020-1; Voimaantulopäivä 17.12.2020

Nämä Ehdot soveltuvat ostaessasi yhden tai useampia Emfit Oy:n Nousuvahti-tuotteita (”Tuote/Tuotteet”) internet-osoitteessa www.nousuvahti.fi olevasta verkkokaupasta (“Verkkokauppa”).

Ostaessasi yhden Tuotteen, sinulta peritään yhden kerran aloitusmaksu (”Aloitusmaksu”). Se sisältää yhden vuoteeseen asennettavan laitteen tarvikkeineen. Yhden laitteen käyttö edellyttää toistuvan kk-maksun maksamista (”KK-maksu”). Se sisältää laitteen tuottaman datan lähettämisen mobiilidataverkon yli Emfit Oy:n palvelimille liittyvät maksut, sekä pilvipalvelun käyttämisen. Hintaan ei sisälly niitä päätelaitteita tai käyttömaksuja, joilla käyttäjät katsovat dataa tai vastaanottavat Nousuvahti-palvelun tuottamia ilmoituksia.

Nämä ehdot pätevät sinun ja Emfit Oy:n välillä. Emfit Oy on suomalainen yritys, jonka y-tunnus on 0813747-4 ja jonka pääkonttori sijaitsee osoitteessa Konttisentie 8, 40800 Vaajakoski. (yhdessä jäljempänä ”Emfit”, ”Nousuvahti”, ”me”, ”meille”, ”meidän” tai vastaava)

Nämä Ehdot soveltuvat vain ostoihin Verkkokaupasta.

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä Ehtoja milloin tahansa. Ilmoitamme muutettujen Ehtojen voimaantulopäivän yllä. Muutetut Ehdot soveltuvat tilauksiin, jotka on jätetty voimaantulopäivänä tai sen jälkeen.

TILAAMALLA TUOTTEEN HYVÄKSYT NÄMÄ EHDOT.

Hyväksymme tilauksia vain henkilöiltä, jotka tilaavat Nousuvahdin muuhun tarkoitukseen kuin harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten. Näin ollen emme hyväksy yhtiöiden, järjestöjen tai muiden oikeushenkilöiden tai elinkeinonharjoittajien tekemiä tilauksia.

Ostaaksesi Tuotteita sinun tulee:

  • antaa nimesi ja osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, maksu- ja muut vaaditut tiedot;
  • olla vähintään 18-vuotias;

Jos luot Verkkokauppaan tilin, luot itsellesi samalla henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Säilytä nämä tunnukset suojattuna kaikissa tilanteissa, sillä olet henkilökohtaisesti vastuussa kaikista ostoista, jotka on tehty käyttämällä käyttäjätunnustasi ja salasanaasi.

Tilauksesi on tarjous ostaa tilauksessasi luetellut Tuotteet näiden Ehtojen mukaisesti. Kaikki tilaukset edellyttävät erillistä hyväksyntäämme.

Mikäli hyväksymme tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen, joka sisältää mm. tilausnumerosi ja tilaamiesi Tuotteiden tiedot sekä Ehdot.

Sopimus syntyy, kun olet vastaanottanut tilausvahvistuksen.
Sinä vastaat antamiesi tietojen oikeellisuudesta.

Tilausvahvistusta koskeva sähköposti on kuittisi ostosta. Ole hyvä ja säilytä se huolella, sillä me emme arkistoi sopimustasi.

Tuotteesta veloitettava hinta on tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka ilmoitetaan tilausvahvistuksessa.

Voimme muuttaa hintoja milloin tahansa ilman eri ilmoitusta. Muutetut hinnat soveltuvat vain hinnanmuutoksen jälkeen tehtyihin uusiin tilauksiin. Alkanutta, toistuvaa kk-veloitusta koskevista hinnanmuutoksista ylöspäin sitoudumme ilmoittamaan kolme (3) kuukautta etukäteen. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja alaspäin ilman eri ilmoitusta. Sinulla on milloin tahansa oikeus päättää Tuotteen tilaus (toistuva kk-laskutus) päättymään kuluvan laskutuskauden loppuun. Kuluvalta laskutuskaudelta emme hyvitä maksettua tilausta. Mikäli perut toistuvan kk-laskutuksen, tilauksesi päättyy kuluvassa olevan laskutuskauden loppuun.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja muut soveltuvat verot, mutta eivät sisällä toimitus- tai käsittelykuluja.

Toimitus- ja käsittelykulut sekä niihin liittyvät arvonlisäverot tai muut verot ilmoitetaan Verkkokaupassa tilausprosessin yhteydessä sekä tilausvahvistuksessa.

Mikäli tiettyjä kuluja ei ole mahdollista kohtuudella laskea ennen sopimuksen tekemistä, sinulle ilmoitetaan, millä tavalla kokonaishinta lasketaan.

Toimitamme Tuotteita vain Suomeen ottaen huomioon alla olevat toimitusrajoitukset:

Emme toimita:
Postilokero-osoitteisiin,
Hotelleihin, majataloihin tai vierasmajoihin,
Rangaistuslaitoksiin, emmekä
Ahvenanmaalle

Toimitustapa ja arvioitu toimitusaika vahvistetaan tilausvahvistuksessa. Toimitusaika ei ylitä 7 päivää tilausvahvistuksesta, ellet ole suostunut myöhäisempään toimitusajankohtaan.

Emme veloita luottokorttiasi ennen kuin olemme antaneet aloitusmaksuun kuuluvat laitteet lähetyksen kuljettajalle (posti tai matkahuolto). Teemme tilausvahvistuksen suuruisen katevarauksen tilauksen yhteydessä (aloitusmaksu, yhden kuukauden palvelumaksu ja lähetyskulut).

Mikäli viivästytät lähetyksen toimittamista tai vastaanottamista sen jälkeen, kun olemme ilmoittaneet toimitusyrityksestä, tai mikäli olet antanut meille väärän toimitusosoitteen, jonka johdosta toimitus ei onnistu, palautuu lähetys meille. Lähetys palautuu, mikäli sitä ei ole noudettu 7 työpäivän kuluessa ensimmäisestä toimitusyrityksestä. Lähetyksen palautuessa yllä mainitusta syystä on meillä oikeus purkaa sopimus ja hyvittää sinulle maksamasi summa kohdan 9 mukaisesti.

Emme ole vastuussa viivästyksestä tai muusta suorituksen estymisestä, mikäli viivästys tai estyminen johtuu vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevasta olosuhteesta, jota meidän ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia emme myöskään kohtuudella olisi voineet välttää tai voittaa.

Pyydämme sinua tarkastamaan toimituspakkauksen ja vastaanotetut Tuotteet 14 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta varmistuaksesi Tuotteiden kunnosta ja siitä, että Tuotteita on toimitettu tilattu määrä. Mikäli Tuote on vioittunut tai niitä puuttuu, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Puhelin 020 778 0870 tai sähköpostitse .

Emme takaa Tuotteiden saatavuutta Verkkokaupassa (emme myöskään veloita ostostasi, jos emme kykene toimittamaan tilaustasi).

Ellemme ole jo hyväksyneet tilaustasi, varaamme oikeuden ilman vastuuta tai aiempaa ilmoitusta muuttaa, keskeyttää tai lakkauttaa minkä tahansa Tuotteen myynnin tai saatavuuden Verkkokaupassa.

Ennen tilauksen tekemistä, varmistuthan, että Tuotteet sopivat aikomaasi käyttöön. Suosittelemme, että käytät Verkkokaupassa olevaa tuotetietoutta varmistuaksesi sopivuudesta. Mikäli Verkkokaupan sisältö poikkeaa tai on ristiriidassa jonkin muun internetsivuston tai muun tietolähteen kanssa, Verkkokaupassa ostohetkellä esitettyjä tietoja sovelletaan ensisijaisesti muihin tietoihin nähden.

Maksu voidaan tehdä Verkkokaupassa seuraavilla tavoilla: Luottokortti (Visa / MasterCard) – PayPal.

Kaikista maksuista tehdään varmennus ja asiakaspalvelumme voi olla sinuun yhteydessä vahvistaaksesi tilauksesi tietoja, kuten varmentaakseen toimitusosoitteen tai vastaanottajaksi ilmoitetun henkilön oikeellisuuden.

Huomaathan, että käsittelemme ainoastaan peruutuksia ja palautuksia Tuotteista, jotka on ostettu Verkkokaupasta.

Peruutusoikeus: 

Mikäli olet ostanut Tuotteita yksityiseen käyttöön kuluttajana ja haluat käyttää kuluttajansuojalain mukaista peruutusoikeuttasi ja palauttaa Tuotteet, sinun tulee tehdä palautusilmoitus 14 vuorokauden kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta joko sähköpostitse osoitteeseen  tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 020 778 0870.

Sinun on pidettävä Tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes olet päättänyt pitää Tuotteen. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos olet käsitellyt Tuotetta vain siten kuin on ollut tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa maksuperusteista tilausta, jos Nousuvahti-palvelun tai sen ominaisuuden tarjoaminen on aloitettu Asiakkaan pyynnön mukaisesti ennen peruutusajan päättymistä. Asiakas pyytää täten Nousuvahti-palvelun tai sen ominaisuuden tarjoamisen aloittamista ennen peruutusajan päättymistä.

Vastaanotettuamme sähköisen peruutusilmoituksesi ja käsiteltyämme sen, lähetämme sinulle peruutuksesta vahvistuksen sähköpostitse.

Sinun tulee palauttaa Tuotteet ilman aiheetonta viivästystä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksesta. Sinä vastaat Tuotteiden välittömistä palautuskustannuksista.

Palautukset:

Palauta Tuotteet alkuperäisessä pakkauksessaan yhdessä kaikkien lisälaitteiden, käyttöohjeiden ja mahdollisten kylkiäisten kanssa, jotka sisältyivät pakkaukseen.

Mikäli Tuote on sisältynyt useita Tuotteita sisältävään pakkaukseen, kaikki tuotepakettiin sisältyvät Tuotteet pitää palauttaa samalla kertaa.

Käsittele Tuotteita huolellisesti ja palauta ne samassa kunnossa kuin ne olivat toimitushetkellä.

Pakkaa Tuotteet siten, etteivät ne vaurioidu kuljetuksen aikana ja varmista, että tilausnumerosi näkyy pakkauksen ulkopuolella. Varmistaaksesi nopean ja varman palautuksen, pyydämme sinua noudattamaan annettuja palautusohjeita.

Palautamme saamamme maksun lukuun ottamatta niitä ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet valitsemastasi muusta kuin tarjotusta edullisemmasta vakiotoimitustavasta 2 vuorokauden kuluessa siitä, kun varastomme on vastaanottanut palautetut Tuotteet.

Maksupalautus vahvistetaan sähköpostitse ja tehdään sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilatessasi Tuotteet.

Jos palautat Tuotteita, jotka ovat 1) vaurioituneet käytössäsi tai joita 2) olet käyttänyt enemmän kuin olisi tarpeen niiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi, 3) palautuksesta puuttuu Tuotteita, tai 4) olet muutoin laiminlyönyt huolellisuuden noudattamista Tuotteiden käsittelyssä ja palautuksessa, pidätämme oikeuden sovellettavan lain sallimin tavoin hylätä palautuksen ja kieltäytyä maksupalautuksesta tai vähentää takaisin maksettavasta summasta määrän, joka vastaa Tuotteelle aiheutunutta vahinkoa.

Muut Tuotepalautukset

Mikäli lähetyksen Tuotteet eivät vastaa tilaustasi, lähetyksestäsi puuttuu tilattuja Tuotteita tai lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse osoitteeseen  tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 020 778 0870.

Vastaamme Tuotteiden virheellisyydestä kuluttajasuojalain 5 luvun mukaisesti.

Nousuvahti-laitteen takuu on voimassa kaksi vuotta (24 kk) käyttöönotosta lukien. Takuu kattaa rakenne-, raaka-aine- ja valmistusviat. Takuu ei koske normaalia kulumista ja siitä aiheutuvia vikoja. Takuun piiriin eivät kuulu itse aiheutetut vauriot tai ongelmatilanteet kuten huolimattomasta käytöstä johtuvat vikaantumiset eikä se koske ulkoisten tekijöiden, kuten ukkonen tai vesivuoto, aiheuttamia vaurioita. 

Takuu ei kata mitään välillisiä seurannaisvahinkoja kuten henkilövahinkoja tai tulojen vähenemistä. Emfit Oy:llä on oikeus niin halutessaan vaihtaa takuunalainen vioittunut tuote toiseen vastaavaan tuotteeseen. Tuotteen vaihto ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa.

Takuuasioissa Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Emfit Oy:hyn joko sähköpostitse osoitteeseen , tai puhelimitse 020-778-0870. Kun tuote lähetetään takuukorjaukseen tai -vaihtoon, tulee sen olla huolellisesti pakattuna.

Vaihdamme tuotteet vain, jos ne ovat viallisia tai vaurioituneita. Jos haluat vaihtaa sen samaan tuotteeseen, lähetä meille ensin sähköpostia osoitteeseen .

TUOTTEELLE ANNETTU TAKUU EI RAJOITA KULUTTAJANSUOJALAIN MUKAISIA OIKEUKSIASI.

Ilmoita Tuotteen virheellisyydestä asiakaspalveluumme viipymättä joko sähköpostitse osoitteeseen  tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 020 778 0870.

Tämä sopimus koskee myös Asiakkaan mahdollisesti tulevaisuudessa Palveluntarjoajalta ostamia palveluja ilman eri sopimusta.

Palvelun verkkosivustolla oleva tietosuojakäytäntö säätelee henkilötietojen käyttöä.

Verkkokauppaa on sallittua käyttää ainoastaan laillisiin tarkoituksiin ja laillisella tavalla.

Emme vastaa mahdollisista katkoksista Verkkokaupan toiminnassa.

Mikäli jokin ehto katsottaisiin osittain tai kokonaan pätemättömäksi, laittomaksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, ehtoa sovelletaan siten kuin sovellettava laki sen sallii. Ehdon pätemättömyys, laittomuus tai täytäntöönpanokelvottomuus ei vaikuta muiden ehtojen soveltamiseen.

NÄMÄ EHDOT EIVÄT VAIKUTA TAI RAJOITA LAKISÄÄTEISIÄ OIKEUKSIASI, JOISTA EI VOIDA SOPIMUKSELLA POIKETA.

Asiakaspalvelumme auttaa sinua kaikissa Verkkokaupan tilauksia koskevissa kysymyksissä. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse  tai puhelimitse arkisin kello 9-17, numerossa 020 778 0870

Näihin Ehtoihin, Verkkokauppaan ja tehtyihin kauppoihin sovelletaan Suomen lainsäädäntöä.

Voit saattaa kauppaa koskevan riidan, jota ei saada neuvotteluteitse ratkaistua, kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Lisäksi sinulla on oikeus saattaa riita-asia käräjäoikeuden ratkaistavaksi, joko myyjän kotipaikan tai oman asuinpaikkasi kotipaikan käräjäoikeuteen.

Palvelun käyttöehdot

Julkaisija: Emfit Oy 

Päiväys: 16-01-2021 

Revisio: 0 © 

Copyright: Emfit Oy 

Ole hyvä ja lue nämä käyttöehdot huolellisesti ennen kuin käytät Nousuvahti-palvelua. Nämä ehdot koskevat sopimusta Nousuvahti-palvelun toimittamisesta asiakkaalle (”Asiakas”) Emfit Oy:n (”Emfit”) toimesta, jonka Y-tunnus on 0813747–4. Palvelulla tarkoitetaan Emfitin Asiakkaalle tarjoamia palveluja. Nämä ehdot ovat erottamaton osa sopimusta. Asiakkaan mahdollisesti itse antamiaan osto-, hankinta- tai muita ehtoja ei sovelleta sopimukseen, vaikka ne olisivat asiakkaan ostotilauksen tai muun asiakkaan toimittaman asiakirjan tai viestin liitteenä tai osana.

Seuraavilla termeillä on tässä määritelty merkitys:

Sopimus tarkoittaa Nousuvahti-verkkokaupassa tapahtuvan tilauksen yhteydessä syntyvää sopimusta, jossa osapuolet sopivat Nousuvahti-palvelun tarjoamisesta ja hankkimisesta Asiakkaalle www.nousuvahti.fi sivuston kautta.

Asiakkaalla tarkoitetaan yksityishenkilöä, joka on tehnyt tilauksen Nousuvahti-palvelun hankkimisesta joko omaan tai omaisensa käyttöön.

Omaisella tarkoitetaan Asiakkaan oman perheen jäsentä tai läheistä sukulaista.

Asiakastiedot tarkoittavat mitä tahansa tietoja tai muuta sisältöä, mitä asiakas on syöttänyt Nousuvahti-verkkokauppaan ja -palveluun, mukaan lukien mutta ei rajoittuen henkilötietoihin.

(Huom! Muiden henkilötietojen kuin toimivan sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron syöttäminen ei ole tarpeellista itse Nousuvahti-palveluun. Kun palvelu tilataan Nousuvahti-verkkokaupassa, tarvitaan Asiakkaan (tilaajan) nimi, katuosoite sekä sähköposti)

Dokumentaatio tarkoittaa Nousuvahti-palveluun liittyviä käyttöoppaita ja muita asiakirjoja kirjallisessa tai sähköisessä muodossa, jotka Emfit toimittaa asiakkaalle tai joihin pääsee Nousuvahti-palvelun kautta.

Laite tarkoittaa Emfitin laitetta, jonka Emfit on suunnitellut käytettäväksi Nousuvahti-palvelun kanssa.

Virhe tarkoittaa virhettä, joka voidaan toistaa ja joka saa Nousuvahti-palvelun toimimaan olennaisesti toisin kuin mitä Nousuvahti-palvelun palvelukuvauksessa kuvataan. Emfitillä on oikeus päivittää palvelukuvausta aika ajoin.

Immateriaalioikeudet tarkoittavat patentteja, keksintöjä, tavaramerkkejä, verkkotunnuksia, tietotaidon oikeuksia, liikesalaisuuksia, tekijänoikeuksia, tietokantaoikeuksia, tekijänoikeuksiin liittyviä oikeuksia ja muita immateriaalioikeuksia riippumatta siitä, rekisteröidäänkö ne tai ei.

Nousuvahti-palvelu tarkoittaa ohjelmistoa tietoverkkojen kautta toimitettuna palveluna, mukaan lukien sen muutokset, päivitykset ja uudet versiot, jotka Emfit ottaa Nousuvahti-palvelun tuotantokäyttöön sopimuksen voimassaoloaikana.

Palveluaika tarkoittaa suomalaista työaikaa maanantaista perjantaihin klo 9–17, lukuun ottamatta Suomen kansallisia pyhäpäiviä.

Asiakasrekisteritiedot tarkoittavat asiakastietoja sellaisenaan tai käsiteltyinä ja/tai yhdistettynä muihin tietoihin, mutta sellaisessa muodossa, että yksittäisen henkilön tai asiakkaan henkilöllisyyttä ei voida tunnistaa.

Tukipalvelu tarkoittaa asiakkaille tarjottua tukipalvelua ehtojen osassa 13 määritellyn mukaisesti.

Päivitys tarkoittaa Nousuvahti-palvelun muutosta, joka voi sisältää tietoturvapäivityksiä, virhekorjauksia ja/tai pieniä muutoksia Nousuvahti-palveluun. Emfitin päätös on ensisijainen, jos on erimielisyyttä siitä, onko muutos uusi versio tai päivitys.

Uusi versio tarkoittaa mitä tahansa Nousuvahti-palvelun merkittävää muutosta, joka sisältää uuden ominaisuuden tai ominaisuuksia tai merkittävia parannuksia Nousuvahti-palvelun ominaisuuksiin, ja lisäksi voi sisältää myös tietoturvapäivityksiä, virhekorjauksia ja/tai pieniä muutoksia Nousuvahti-palveluun. Emfitin päätös on ensisijainen, jos on erimielisyyttä siitä, onko muutos uusi versio tai päivitys.

Kun sinä (Asiakas) valitset kassalla kentän, jolla ilmaiset hyväksyväsi nämä käyttöehdot, käyttöehdot säätelevät Asiakkaan kaikkien palvelun kautta saatavilla olevien toimintojen ja palveluiden käyttöä. Käyttöehdot ja palvelusopimus (tilaus), jonka olet solminut Emfitin kanssa, muodostavat Asiakkaan ja Emfitin välisen sopimuksen, jossa määritellään Asiakkaan ja Emfitin oikeudet ja velvollisuudet palvelun osalta.

Ostaaksesi Tuotteita sinun tulee:

  • antaa nimesi ja osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, maksu- ja muut vaaditut tiedot;
  • olla vähintään 18-vuotias;

Jos luot Verkkokauppaan tilin, luot itsellesi samalla henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Säilytä nämä tunnukset suojattuna kaikissa tilanteissa, sillä olet henkilökohtaisesti vastuussa kaikista ostoista, jotka on tehty käyttämällä käyttäjätunnustasi ja salasanaasi.

3.1 Asiakkaalle myönnetään ei-yksinomainen, ei-siirrettävä ja ei-alilisensoitava oikeus käyttää Nousuvahti-palvelua sopimuksen voimassaoloaikana asiakkaan tai omaisensa omassa käytössä asiakirjan mukaisesti laitteen (laitteiden) käytön yhteydessä. 

3.2 Asiakkaan oikeus käyttää Nousuvahti-palvelua edellyttää, että asiakas maksaa palvelusta sovittua palvelumaksua.

3.3. Palvelun käyttöä varten Asiakkaan on rekisteröidyttävä ja luotava tili henkilökohtaisessa käytössään olevalla sähköpostisoitteella ja salasanalla. Emfit voi tarkistaa Asiakkaan sähköpostiosoitteen ennen kuin palvelu aktivoidaan.

3.4. Asiakas takaa, että sähköpostiosoite, jonka asiakas antaa osana rekisteröintiprosessia, on oikea siten, että se on aina asiakkaan käytettävissä ja että Emfitillä ja sen alihankkijoilla on oikeus tallentaa ja muutoin käsitellä asiakkaan henkilötiedot Emfitin tietosuojakäytännön mukaisesti.

3.5. Asiakas sitoutuu antamaan totuudenmukaisia ja täydellisiä tietoja rekisteröityessään palveluun ja pitämään tiedot ajan tasalla. Asiakkaan on huolehdittava siitä, että käyttäjätunnus ja salasana suojataan väärinkäytöksiltä. Asiakkaan on ilmoitettava Emfitille viipymättä mahdollisista väärinkäytöksistä.

3.6. Asiakas on vastuussa toimistaan ja viesteistään sekä niiden seurauksista palvelun käytön yhteydessä. Asiakas sitoutuu käyttämään palvelua vain aiottuun tarkoitukseen yksityiskäytössään.

3.7. Palvelua käyttävä Asiakas sitoutuu noudattamaan voimassa olevaa lainsäädäntöä ja määräyksiä näiden käyttöehtojen määräysten ja muiden ehtojen sekä Emfitin muiden ohjeiden lisäksi. Jos Emfit huomaa muutoksia tai lisäyksiä, jotka eivät vaikuta yhteensopivilta näiden käyttöehtojen tai sovellettavan lainsäädännön kanssa, sillä on oikeus tutkia ja yksipuolisesti päättää poistetaanko Asiakas Nousuvahti-palvelusta.

3.8. Asiakas voi irtisanoa rekisteröinnin, jos ei enää halua käyttää palvelua. Irtisanomisen jälkeen Asiakas ei voi enää käyttää palvelua.

3.9 Emfit voi irtisanoa Asiakkaan rekisteröinnin tai rajoittaa Asiakkaan pääsyä tiettyihin palvelun osiin, jos Emfit perustellusti uskoo, että Asiakas on rikkonut käyttöehtoja tai jos Emfitin on suljettava palvelun kokonaan.

3.10. Jos Emfit näkee tarpeelliseksi muuttaa Palvelun käyttöehtoja eikä Asiakas annetussa ajassa hyväksy uusi muuttuneita käyttöehtoja, Emfitillä on oikeus irtisanoa Palvelu päättymään joko välittömästi tai maksetun kauden päättyessä. Jos Emfit päätyisi irtisanomaan Palvelun välittömästi tai muutoin ennen maksetun kauden päättymistä, Emfit on velvollinen palauttamaan asiakkaalle maksetun palvelun hinnan siltä ajalta, jolta Asiakas ei saa palvelua.

3.11. Ellei näissä sopimusehdoissa tai muissa mahdollisissa Asiakkaan ja Emfitin välisissä asiakirjoissa toisin määrätä, asiakas ei saa (i) käyttää Nousuvahti-palvelua tai -dokumentaatiota palvelujen tarjoamiseen kolmansille osapuolille, (ii) siirtää Nousuvahti-palvelua tai -dokumentaatiota kolmansille osapuolille, tai (iii) sallia pääsyä niihin, tai (iiii) sallia muun kolmannen osapuolen hyötyä Nousuvahti-palvelusta tai dokumentaatiosta. Asiakkaan omaisia ei katsota kolmansiksi osapuoliksi.

3.12. Asiakas ei saa korjata tai muuten muokata dokumentaatiota tai, vaikka se olisi teknisesti mahdollista, Nousuvahti-palvelua. Vaikka nämä toimet olisivat teknisesti mahdollisia, asiakas ei saa purkaa tai muuten yrittää johtaa Nousuvahti-palvelun tuottamiseen käytetyn ohjelmiston lähdekoodia.

3.13. Asiakas sitoutuu olemaan poistamatta tai kytkemättä Nousuvahti-palveluun tai dokumentaatioon liittyviä tekijänoikeus-, tavaramerkki- ja muita omistusoikeusilmoituksia tai muita tunnistetyyppejä.

3.14. Asiakas takaa, että Emfitillä ja sen alihankkijoilla on oikeus tallentaa ja muutoin käsitellä asiakastietoja laillisesti sopimuksen tarkoituksia varten.

3.15. Sopimuksen voimassaoloaikana ja sen jälkeen Emfitillä on pysyvä, peruuttamaton, siirrettävä, alilisensoitava ja ilmainen oikeus tallentaa ja käyttää asiakasrekisteritietoja Nousuvahti-palvelun ja muun liiketoiminnan kehittämiseen.

3.16. Asiakkaan on hankittava omalla kustannuksellaan Nousuvahti-palvelun tuottaman datan katsomiseen ja viestien vastaanottamiseen tarvittavat päätelaitteet ja niiden tarvitsemat tiedonsiirtopalvelut, laitteistot, ohjelmistot ja tietoturvapalvelut.

4.1. Emfitin velvollisuutena on luovuttaa Asiakkaalle Palvelun käyttöön vaadittavat tiedot. 

4.2. Emfitin velvollisuus on ilmoittaa Asiakkaalle ennakoitavista katkoksista mahdollisimman pian ennen katkosta. Ilmoitus voidaan tehdä millä tahansa Emfitin seuraavalla menetelmällä: joko sähköpostitse, viestillä tai puhelulla puhelimeen, tai ilmoituksella puhelinsovellukseen. Emfitillä on oikeus ilmoittaa vikailmoituksista Asiakkaan rekisteröimään sähköpostiosoitteeseen, viestillä tai puhelulla puhelimeen, tai ilmoituksella puhelinsovellukseen. Emfit ei ole velvollinen korvaamaan Asiakkaalle tilapäisistä katkoksista johtuvia kustannuksia tai ongelmia. Emfit parhaansa mukaan korjaa mahdolliset viat palveluissa mahdollisimman pian. 

4.3. Emfit vastaa vahingoista, jotka se on omalla toiminnallaan tuottanut. Emfit ei korvaa vahinkoa, joka on tapahtunut sen hallinnoiman tietoverkon ulkopuolella. Emfit ei korvaa välillisiä eikä ennalta-arvaamattomia vahinkoja. 

4.4. Emfit ei ole vastuussa viivästyksistä, puutteista tai vahingoista, jotka johtuvat sellaisista tekijöistä, jotka johtuvat Emfitistä riippumattomista esteistä, joita sen ei voida kohtuudella katsoa pystyneen ottaa huomioon sopimuksentekohetkellä ja joiden seurauksia Emfit ei ole kohtuudella voinut välttää. Tällaisiin ylivoimaisiin esteisiin kuuluvat, rajoittumatta niihin, luonnonkatastrofit, sähkö- tai verkko-ongelmat, Internet-, WiFi-, julkisten verkkojen tai tietoliikenteen häiriöt, turvallisuushyökkäykset, kuljetusten puuttuminen tai ongelmat, lakot ja muut työriidat, viivästykset tullissa, viivästykset, jotka johtuvat tuonti- tai vientiluvan hankkimisen vaikeudesta tai muista hallituksen toimista. Työriitaa pidetään ylivoimaisena esteenä myös silloin, kun Emfit on tällaisen toiminnan kohde tai osapuoli. Alihankkijoiden kärsimät ylivoimaiset esteet katsotaan myös ylivoimaisiksi esteiksi. 

4.5. Emfit ei vastaa sen kautta käytettävien, itsestään riippumattomien palveluiden sisällöstä tai toimivuudesta. 

4.6. Emfitillä on oikeus muuttaa tuottamansa palvelun toimitustapaa/-tapoja, joista ilmoitetaan vähintään yhtä (1) viikkoa aikaisemmin sähköpostitse Asiakkaan antamin yhteystiedoin. 

4.7. Ellei pakottavassa sovellettavassa laissa toisin määrätä, Emfit ei ole vastuussa 

(i) epäsuorista, satunnaisista, erityisistä tai välillisistä vahingoista, kuten voiton menetys, työaika tai säästöt, tai rangaistuksellisista vahingoista tai kolmansille osapuolille maksettavista vahingoista, tai 

(ii) tietojen menettämisestä tai muuttamisesta eikä niiden seurauksena mahdollisesti aiheutuneista vahingoista, kuten tietojen palauttamiseen tai siirtämiseen liittyvistä kuluista. 

4.8. Ellei pakottavassa sovellettavassa laissa toisin määrätä, Emfitin yhteenlaskettu enimmäisvastuu kaikista kalenterikuukauden aikana esiintyneistä syistä, mukaan lukien mahdollisten hintojen palautukset, hinnanalennukset ja palvelutason hyvitykset, ei saa ylittää Palvelun kuukausimaksun määrää, minkä asiakas on maksanut Emfitille mainitulta kalenterikuukaudelta. 

4.9. Emfit voi toimittaa kirjalliset ilmoituksensa ja muut tiedot asiakkaalle pätevästi Nousuvahti-palvelun käyttöliittymässä, sovelluksessa tai muussa sähköisessä muodossa.

5.1. Yksityisasiakkaalla, joka on Suomen kuluttajalainsäädännössä tarkoitettu kuluttaja, on oikeus peruuttaa maksullinen tilaus neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Asiakkaalla on oikeus tehdä kyseinen ilmoitus käyttämällä Emfitin toimittamaa palautuslomaketta tai muulla selkeällä tavalla kirjallisesti.

5.2. Asiakkaalla ei kuitenkaan ole oikeutta peruuttaa maksuperusteista tilausta, jos Nousuvahti-palvelun tai sen ominaisuuden tarjoaminen on aloitettu Asiakkaan pyynnön mukaisesti ennen peruutusajan päättymistä. Asiakas pyytää täten Nousuvahti-palvelun tai sen ominaisuuden tarjoamisen aloittamista ennen peruutusajan päättymistä.

6.1 Omistusoikeudet ja kaikki Nousuvahti-palveluun liittyvät tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut immateriaalioikeudet, dokumentaatio, tukipalvelujen ja muiden Emfitin palveluiden tulokset sekä niiden kopiot, muunnokset, käännökset, muutokset ja johdannaiset kuuluvat ja kuuluvat Emfitille tai sen sopimuskumppaneille.

6.2. Emfit myöntää Asiakkaalle ei-yksinomaisen ja ei-siirrettävän lisenssin, jonka Emfit voi peruuttaa milloin tahansa yksinomaisen harkintansa mukaan. Tämä Asiakkaalle myönnettävä ei-yksinomaisen ja ei-siirrettävä lisenssi antaa Asiakkaalle oikeuden käyttää palvelua tiukasti käyttöehtojen mukaisesti. Palvelun käyttö ei anna Asiakkaalle mitään immateriaalioikeutta palveluun.

 

7.1 Hinnat

7.1.1. Asiakas maksaa aloitusmaksun sekä Palvelun käyttömaksun kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Emfitillä on oikeus muuttaa palvelun hinnoittelua sekä maksuperusteita. Muutoksista ilmoitetaan Asiakkaalle viimeistään kolme (3) kuukautta aikaisemmin. Emfitistä riippumattomat hinnanmuutokset (esim. lainsäädännöllinen hinnanmuutos) astuvat voimaan välittömästi.

7.1.2. Emfit voi tarjota ilmaisia tai lisämaksullisia uusia ominaisuuksia ja Asiakas voi valita Nousuvahti-palveluunsa näitä uusia ominaisuuksia. Mahdollinen lisämaksu on maksettava sopimuksen jäljellä olevana voimassaoloaikana Emfitin sen hetkisen hinnaston mukaisesti.

7.1.3. Emfit voi muuttaa Palvelumaksuja ja muita hintoja ilmoittamalla siitä asiakkaalle viimeistään kolme (3) kuukautta ennen muutosta. Jos Asiakkaan maksama hinta nousee, voi Asiakas irtisanoa sopimuksen kuluvan maksukauden loppuun.

7.1.4. Emfit voi oman harkinnan mukaan periä palvelun tai siihen myöhemmin mahdollisesti tarjottavan lisäosan käyttöönotosta ennakkomaksun tai vakuuden. Ennakkomaksu tai vakuus on koroton. Palveluntarjoajalla on oikeus kuitata erääntyneet saatavat ennakkomaksua tai vakuutta vastaan. Palveluntarjoaja ei ole velvollinen palauttamaan ennakkoon maksettuja käyttömaksuja.

7.2 Laskutus

7.2.1. Nousuvahti-asiakkaana hyväksyt, että veloitamme sinulta jokaisen kuukauden ensimmäisenä päivänä tai mahdollisesti muuten sovittuna eräpäivänä palvelusta sovitun hinnan.

7.2.2. Nousuvahti-asiakkaana olet vastuussa omien tietojesi päivittämisestä siinä maksukanavassa, jota olet käyttänyt Nousuvahti-verkkokaupassa. Asiakkaana olet vastuussa siitä, että maksutietosi, kuten pankkikortin voimassaolo, ovat ajan tasalla.

7.2.3. Emfit pidättää itselleen oikeuden tarkistaa Asiakkaan luottotiedot.

7.2.4. Ellei sopimuksessa ole toisin sovittu, laskutus tapahtuu seuraavasti:

a) tilauksen tekemisen yhteydessä tai myöhemmin erikseen sovittavat toistuvat hinnat, kuten kuukausittaiset, neljännesvuosittaiset tai vuosihinnat, laskutetaan ennen laskutuskautta, ja

b) mahdollisesti erikseen sovittavat tukipalvelun lisähinnat ja muut hinnat kuukausittain laskutuskauden jälkeen.

7.2.5. Palvelun maksut on maksettava ennen uuden maksujakson alkamista. Mikäli maksu viivästyy, on Emfitillä oikeus keskeyttää Palvelun toimitus Asiakkaalle ja/tai estää Asiakkaan Palvelun käyttö. Jos Emfit päättää jatkaa Palvelua maksun viivästymisestä huolimatta, eikä Asiakas ole irtisanonut Palvelua, Emfitillä oikeus periä viivästyskorkoa korkolain mukaisesti. Emfitillä on myös oikeus periä huomautuskuluja erillisistä maksukehotuksista.

7.2.6. Mikäli Emfit Emfit on käyttänyt oikeuttaan keskeyttää Palvelun toimitus Asiakkaalle ja/tai estää Asiakkaan Palvelun käytön, Emfitillä on oikeus periä käytön uudelleen avaamisesta normaalihinnoittelun mukainen maksu.

7.3.2 Mikäli Asiakas pyytää tukipalvelun takia Emfitiä käymään paikan päällä Asiakkaan luona, Emfit voi veloittaa Asiakkaalta matkakulut sekä päivärahat, jotka Emfitille kertyi tukipalvelujen suorittamisesta. Matka-ajasta veloitetaan Emfitin hinnaston mukainen tuntihinta.

8.1. Sopimus on voimassa toistaiseksi, kunnes jompikumpi osapuoli irtisanoo sen ilmoittamalla asiasta sähköpostitse Sopimuksen toiselle osapuolelle.

8.2. Kumpikin sopimuspuoli voi irtisanoa sopimuksen välittömästi voimaan ilmoittamalla siitä toiselle osapuolelle kirjallisesti, jos toinen osapuoli rikkoo merkittävästi sopimusta eikä korjaa rikkomusta 30 päivän kuluessa siitä, kun on vastaanottanut kirjallisen pyynnön rikkomuksen korjaamiseksi.

8.3. Palveluntarjoajalla on oikeus purkaa sopimus heti, mikäli Asiakas toiminnallaan aiheuttaa tahallista häiriötä Nousuvahti-palvelulle. Sellaiseksi katsotaan myös Palvelun käyttö laittomaan tai näiden ehtojen vastaiseen toimintaan. Asiakkaan Palvelusta etukäteen suorittamia maksuja ei tällöin makseta takaisin.

9.1. Emfit pidättää itsellään oikeuden muuttaa sopimusehtoja.

9.2. Emfit voi tehdä muutoksia Nousuvahti -palveluun ja dokumentaatioon milloin tahansa.

9.3. Emfit voi keskeyttää Nousuvahti -palvelun tarjoamisen tai pääsyn siihen esimerkiksi:

(a) tarvittaessa, esim. asennusta, vaihtoa tai huoltotöitä varten tai

(b) yleisten verkkojen keskeytymisen, turvallisuusriskien, sähkön toimitusongelmien vuoksi, jos laki tai viranomaisen määräys sitä vaatii, jos Emfit epäilee Nousuvahti-palvelun väärinkäyttöä tai ehtojen rikkomista tai jos on olemassa jokin vastaava syy.

9.4. Emfit voi siirtää sopimuksen ja Emfitin sopimukseen ja/tai näihin ehtoihin liittyvät oikeudet ja velvollisuudet kolmansille osapuolille. Emfit voi tehdä velvoitteensa alihankintana. Emfit on vastuussa alihankkijoidensa suorituksista samoin kuin omasta suorituksestaan.

9.5. Ehtojen muutokset eivät sido Emfitiä, ellei Emfitin valtuutettu edustaja suostu siihen kirjallisesti allekirjoitetussa muodossa.

9.6. Jos jonkin Ehtojen määräyksen todetaan olevan lain vastainen, muut Ehtojen määräykset pysyvät voimassa. Tällainen pätemätön säännös on tulkittava siten, että alkuperäisen säännöksen tavoitteet saavutetaan parhaalla mahdollisella tavalla lain sallimassa laajuudessa.

Mikäli sopimuksen osapuolilla on sopimuksesta erimielisyyksiä, ne ratkaistaan oikeudessa tai sovittelemalla.

Tämä sopimus koskee myös Asiakkaan mahdollisesti tulevaisuudessa Palveluntarjoajalta ostamia palveluja ilman eri sopimusta.

Palvelun verkkosivustolla oleva tietosuojakäytäntö säätelee henkilötietojen käyttöä.

13.1. Emfit tarjoaa tukipalvelua Asiakkaalle, kunhan Asiakas maksaa palvelumaksun Emfitille sopimuksen ehtojen mukaisesti.

13.2. Asiakas voi ilmoittaa virheistä Emfitin asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 020 778 0870. Emfitin tukipalvelu palvelee arkisin 9–17.

13.3. Emfitin tukipalvelu toimii etänä. Mahdollisesta paikan päällä olevasta tuesta sovitaan osapuolten välillä erikseen kirjallisesti ja siitä veloitetaan erillinen maksu Emfitin hinnaston mukaisesti.

13.4. Emfit pyrkii kaupallisesti kohtuullisin keinoin tutkimaan ja korjaamaan ilmoitetut virheet saatuaan asiakkaalta riittävät tiedot virheestä. Emfit suorittaa tutkinta- ja korjaustoimenpiteitä huoltotuntien aikana. Emfit ei kuitenkaan voi taata, että kaikki virheet voidaan korjata tai korjataan tai että virheet korjataan tietyn ajan kuluessa. Emfit voi arvionsa mukaan asettaa etusijalle erilaisten virheiden tutkinnan ja korjaamisen ottaen huomioon niiden vakavuus ja vaikutus.

13.5 Tukipalvelu ei kata virheiden korjaamista, eikä Emfit ole vastuussa virheistä, jotka:

(a) johtuvat virheellisestä käytöstä;

(b) johtuvat sopimuksen ehtojen tai käyttöohjeiden noudattamatta jättämisestä;

(c) ovat aiheutuneet muusta kuin Emfitin tekemästä muokkauksesta tai korjauksesta;

(d) ovat aiheutuneet kolmannen osapuolen ohjelmistoista, tuotteista, palveluista, asetuksista, sisällöstä tai tiedoista tai niiden mahdollisista muutoksista;

(e) johtuvat siitä, että Asiakas ei ole asentanut uusimpia laitteille saatavilla olevia Emfit-ohjelmistopäivityksiä;

(f) johtuvat Nousuvahti-palvelun käytöstä tai yhdistämisestä mihin tahansa muuhun tuotteeseen, lisävarusteeseen, ohjelmistoon tai palveluun kuin laitteeseen;

(g) on aiheuttanut hakkerointi, virukset tai muu haittaohjelma;

(h) johtuvat internetin tai muiden verkkojen vikaantumisesta

(i) ovat aiheutuneet onnettomuuksista, sähkön tai ilman häiriöistä, tulipalo- tai vesivahingoista tai muista ulkoisista syistä tai laitteiden vikaantumisesta tai puutteesta, tai

(j) ovat aiheutuneet muusta toiminnasta, jota Emfit ei voi kohtuudella valvoa.

13.6. Epäilysten välttämiseksi tukipalvelu ei sisällä konsultointia tai muita asiantuntijapalveluita, kuten erityisten raporttien luomista.

Nousuvahdin® käyttötarkoitus on mahdollistaa kotonaan yksin asuvan ikääntyneen vuoteessa läsnä- ja poissa olon seuranta sekä kerätä, siirtää ja tallentaa sykettä ja hengitystä vuoteessa olon ajalta hänen hyvinvoinnin seuraamiseksi. Valmistaja ei ole tarkoittanut näitä edellämainittuja ominaisuuksia käytettäväksi minkään sairauden, vamman tai vajavuuden määrittämiseen (diagnosointiin) tai tarkkailuun eikä fysiologisten prosessien tutkimiseen. Näin ollen valmistaja katsoo ettei tuote ja palvelinohjelmisto näiden kyseisten ominaisuuksien puolesta ole Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 93/42/ETY tai sen muuttamiseen annetun direktiivin 2007/47/EY alainen

14.1. NOUSUVAHTI-LAITE JA -PALVELU EI OLE TURVALLISUUS- TAI LÄÄKINTÄLAITE. NOUSUVAHTI-PALVELUA EI SAA KÄYTTÄÄ HENKILÖ- TAI MUUN VAHINGON EHKÄISEMISEKSI. NOUSUVAHTI-PALVELUN KÄYTTÖ EI MÄÄRITÄ TAI POISTA ASIAKKAAN TAI KÄYTTÄJÄN VASTUUTA TOIMIA VAHINGON TAI HAITAN VÄLTTÄMISEKSI. NOUSUVAHTI-PALVELU EI KORVAA TARVETTA VALVOA HENKILÖITÄ, JOTKA TARVITSEVAT VALVONTAA. ASIAKAS VASTAA SIITÄ, ETTÄ HENKILÖ, JONKA SÄNKYYN NUSUVAHTI-LAITE ASENNETAAN, SUOSTUU SIIHEN SEKÄ LUOVUTTAMAAN LAITTEEN KERÄÄMÄÄ TIETOA ASIAKKAALLE JA SITEN SAAMAAN TIETOJA HÄNESTÄ.

14.2. KAIKKIEN LAKIEN NOJALLA EMFIT SANOUTUU IRTI KAIKISTA TAKUISTA (NIMENOMAISESTI TAI EPÄSUORASTI) KOSKIEN NOUSUVAHTI-LAITTEISTON PALVELUA, HUOLTOA JA DOKUMENTAATIOTA, ELLEIVÄT NÄMÄ ERITYISESTI LIITY LAITTEISTON NIMENOMAISEEN KÄYTTÖTARKOITUKSEEN. 

Nämä ehdot ja sopimus tulkitaan Suomen lakien mukaisesti, lukuun ottamatta sen lainvalintaa koskevia määräyksiä ja YK:n yleissopimusta tavaroiden kansainvälisestä kaupasta.

Ellei pakottavassa sovellettavassa laissa toisin päätetä, Emfitin ja yksityisasiakkaiden välillä ainoa ja yksinomainen toimivalta kaikissa Ehdoista ja Sopimuksesta johtuvissa tai niihin liittyvissä toimissa tai menettelyissä on toimivaltainen suomalainen käräjäoikeus. Emfit voi myös ryhtyä oikeustoimiin tuomioistuimissa, joissa asiakkaalla on kotipaikka tai asuinpaikka.

 

Jos yksityisasiakas on kuluttaja Suomen kuluttajalainsäädännössä tarkoitetulla tavalla, kuluttajalle ilmoitetaan tuomioistuinten ulkopuolisesta riitojenratkaisuelimestä: Kuluttajariitakeskus, Suomi http://www.kuluttajariita.fi/fi/index.html

Scroll to Top